ITSM (IT Service Management) odnosi się do metody zarządzania usługami, której celem jest optymalne połączenie ludzi, procesów i technologii informacyjnych. Obejmuje to dostarczanie oprogramowania i sprzętu komputerowego, udostępnianie zasobów obliczeniowych itp. IT Guild, integrator specjalizujący się we wdrażaniu platform ITSM, zdradza warunki, w jakich podejście ITSM przyniesie firmie korzyści.
Zazwyczaj firma wybiera pomiędzy podejściem proceduralnym a usługowym. Pierwsza opcja niesie ze sobą ryzyko w postaci niespójności pomiędzy klientem a wykonawcą, zadań nieistotnych oraz nieprawidłowej priorytetyzacji. Problemy te rozwiązuje podejście usługowe, które stanowi znaczną oszczędność czasu i kosztów. Połączenie platformy ITSM z gotowymi modułami odbywa się po wdrożeniu podejścia serwisowego. Bez ITSM mogą istnieć tylko małe firmy.
Jeśli chodzi o wybór integratora, dostawca powinien spełniać następujące wymagania:
Podczas reorganizacji lub remontu firmy zdecydowanie zalecamy stosowanie praktyk Zarządzania Zmianą Organizacyjną. Wczesne szkolenie personelu ułatwi dalszą adaptację. Dzięki podejściu przyrostowemu łatwo jest zapewnić, że pracownicy czują się komfortowo ze zmianą i stają się jej aktywnymi uczestnikami. W idealnej sytuacji z procesu zmian powinny skorzystać wszystkie szczeble zarządzania, a nie tylko kadra kierownicza.
Mimo dość długiego oczekiwania na globalne rezultaty wdrożenia ITSM, pierwszą oznaką udanej integracji jest zwiększenie przejrzystości działań, skrócenie czasu przetwarzania zgłoszeń, zwiększenie poziomu satysfakcji z usług.
O skuteczności systemu ITSM świadczą:
Dokładne zrozumienie potrzeb Twojej firmy pomoże Ci przygotować się na przyszłe zmiany. Skalowanie odbywa się poprzez wybór taryfy odpowiadającej funkcjonalności. Dlatego dla mniejszych firm wystarczy prosty zestaw funkcji, natomiast większe firmy powinny szukać systemu z wbudowaną skalowalnością i możliwością dostosowania do potrzeb klienta. Pozwala to na skalowalność i transformację biznesową przy obniżonych kosztach finansowych.