chaos trendy rozwoju IT

Zarządzany chaos: trendy w rozwoju IT

Cyfryzacja biznesu i krajobrazu IT, to zestaw procesów technologicznych, które umożliwiają pełne wsparcie i tworzenie ciągle zmieniających się połączeń, a także szybkie podejmowanie decyzji na poziomie danych. Świat chaosu i zmian wprowadza własne korekty do technologii informatycznych, które firmy wykorzystują do swojego rozwoju. Wersje, które nie spełniają rosnących potrzeb, niewątpliwie odejdą w zapomnienie, natomiast innowacyjne zyskają powszechną akceptację. Można wyróżnić kilka aktualnych trendów.

1.        Zarządzany chaos i technologie przeszłości

Nowoczesność wymaga wymiany danych w czasie rzeczywistym, więc technologie hamujące ten proces są skazane na zagładę. Na przykład ESB są wypierane przez platformy API-centryczne. Badania pokazują, że szykuje się globalne przejście na technologie skoncentrowane na API. Nawet, wiodące wersje systemów ERP dążą do decentralizacji i apikacji. Przejście od systemów monolitycznych do mikroserwisów staje się ważnym krokiem w zarządzaniu danymi.

2.        Uproszczenie i uwolnienie twardych umiejętności od rutyny

Ewolucja wymaga uproszczeń. Aby uwolnić programistów, którzy są w stanie tworzyć nowe systemy i dokonywać odkryć, należy wprowadzić prosty interfejs – niski kod, który może być zrozumiały dla zwykłego analityka systemowego. System ten, dzięki wdrożeniu Platformeco, pozwoli skrócić czas poświęcony na komunikację między programistami i analitykami systemowymi, a także klientami. Rozwiązanie to prowadzi do wzrostu produktywności nawet o 400% dzięki opracowaniu codziennych zadań w interfejsie graficznym poprzez węzeł transportowy z dostawą i konwerterem dokumentów. Jednocześnie nie jest wymagana żadna specjalistyczna wiedza ani umiejętności.

Teoria kontrolowanego chaosu w procesach IT

3.        Przyspieszenie obsługi danych o produktach

Obecnie producent ma wiele punktów styku z konsumentem: sklepy offline, aplikacje mobilne, marketplace’y, asystenci głosowi. W celu zaspokojenia zapotrzebowania klientów, logistyki i usług e-commerce, kluczowe jest rozwiązanie trzeciego trendu poprzez wprowadzenie i rozwój w pełni funkcjonalnych systemów PIM (Product Information Management). Kompleks ten umożliwia gromadzenie, przechowywanie, wzbogacanie, konwertowanie i szybkie przekazywanie danych o produktach do różnych kanałów. Co ważne, wykorzystanie systemów PIM, w tym PIM Akeneo, pozwala na wykonywanie powyższych czynności w dowolnym czasie, od produkcji do sprzedaży, z uwzględnieniem procesów pośrednich, dalszych analiz i logistyki magazynowej.

Trendy te mają nieograniczony potencjał, zawsze gotowe do dynamicznej ewolucji i określenia ogólnego kierunku rozwoju biznesu:

  • Decentralizacja i zastąpienie narzucających się monolitycznych systemów mikroserwisami;
  • uproszczenie zarządzania danymi i komunikacji w ramach wewnętrznych zespołów programistów-deweloperów;
  • zwiększenie tempa przekazywania pełnych informacji o produkcie, obejmujących wszystkie etapy jego powstawania, od premiery do sprzedaży.